Latvijas burātājiem ir paveicies. Tā bija tīrā nejaušība, kad tālajā 1959. gada ziemā trīs studenti, satikušies Rīgas tehniskajā universitātē, nolēma realizēt pusaudžu gados radušos ideju un, sastiprinot divas smailītes, uzbūvēja pirmo katamarānu. Tagad katamarāni un cita tipa daudzkorpusu jahtas ir visātrākās un reizē visstraujāk augošais sektors pasaules jahtu būves industrijā, kurā arī Latvija var pretendēt uz sava vieta. Raksturīgi, ka tieši pašu būvēts katamarāns ir pirmā jahta no Latvijas, kura apriņķojusi Zemes lodi, un tās kapteinis Valdis Grenenbergs ir viens no pieminētās studentu trijotnes.
Latvijas burātājiem ir paveicies vēlreiz. Arī tā bija nejaušība, ka Latvijas katamarānu būvētāji, netiekot uz sacensībām ārpus “dzelzs priekškara”, nolēma sacensties neklātienē un uzbūvēja jahtu ātruma rekordiem. Reizē ar pārspēto pasaules ātruma rekordu tika izpētīti zemūdens spārni un atklāts jaunas to izmantošanas iespējas. Tagad Latvija pirmā izstrādājusi jauna tipa spārnotu jahtu ar ievērojami lielāku ātruma, kas orientēta visplašākajam burātāju lokam. Šobrīd sākusies šo jahtu izeja pasaules tirgū.
Mēs neienākam pasaules burātāju saimē tukšām rokām, Latvijas Daudzkorpusu jahtu asociācijai ir ko piedāvāt. Tas radīts vairāku gadu desmitu garumā un tikai kavētā informācijas plūsmu līdz šim nav ļāvusi pasaulei par to uzzināt. Tāpēc neliels atskats pagātnē…

Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.